czwartek, 15 listopada 2012

Małpie buchciki z dżemem malinowym.




Najpierw przeczytałam u Śliwki  o cynamonowym małpim chlebie. Podkusiło mnie. Udał się jak z obrazka. Nie pisałam o nim, bo zanim zrobiłam zdjęcie już go porwaliśmy. Moje dziecko samo ukręciło kuleczki. Smak cynamonu jednak szybko nas zmęczył i szukałam czegoś innego.
Potem u Olgi znalazłam coś na co mnie akurat złapał smaczek. Buchty z powidłami. I tak powstały małpie buchciki z dżemem malinowym Babci Marysi. 


Składniki ciasta:

500 g mąki pszennej użyłam 750 z Młyna Wilkanowo 
1/2 łyżeczki soli
4 łyżki syropu z agawy (lub cukru)
2 łyżki paćki przecierowej z pigwy (niekoniecznie - myślalam, że zyska więcej aromatu)
2 łyżki stopionego masła (w wersji wegańskiej oleju)
7 g drożdży instant
około 1 filiżanki zsiadłego mleka lub śmietany (w wersji wegańskiej mleka kokosowego lub migdałowego)

Wyrobić ciasto dolewając tyle płynu ile potrzeba, żeby nie zrobiła się paćka. 

Odrywałam kawałki ciasta, nadziewałam dżemem, zawijałam w kuleczkę. Ustawiałam złączeniem do dołu.







Kuleczki maczałam dolną częścią w garnku z masłem i układałam je do formy jedna obok drugiej.




Wysmarowałam na wierzchu tak od serca stopionym masłem i odstawiłam na prawie godzinę w ciepłe miejsce.


Piekłam około 40 minut w 200 stopniach ale...





niestety po wyjęciu na stół okazało się, że środek jest niezbyt dopieczony i trafiło z powrotem do pieca. Piekłam do brązowego koloru. Najlepiej sprawdzać patyczkiem.

Prawda jest taka, że ciasto jest SUPER !!!

Ten malinowy aromat, maślany smak... marzenie!

Serdecznie polecam!

Smacznego!!!

1 komentarz:

  1. Potwierdzam ciasto jest Super, do którego dodaję dżem malinowy z Pinczowa, bezwiednie dodany po raz pierwszy zwrócił moją uwagę przede wszystkim swoim aromatem, a po za tym jest stosunkowo tani. Polecam to ciasto.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...