poniedziałek, 19 listopada 2012

Chlebek z mąki zaparzanej.

Przepyszny, mięciutki, delikatny chlebek.

Skoro babka zwyczajna od zaparzanej różni się jak....
to musiałam spróbować!

Składniki:

500 g mąki pszennej 750 użyłam z Młyna Wilkanowo
około 100 ml gorącej wody
1 czubata łyżka masła (opcjonalnie)
100 ml zsiadłego mleka lub wody
1 łyżeczka soli
1/2 łyżeczki cukru
1 opakowanie 7 g drożdży liofilizowanych
2 garście siemienia lnianego 
2 łyżki sezamu
2 łyżki oliwy z oliwek.

Wykonanie:

Zaparzyłam trochę mniej niż połowę wcześniej przesianej mąki wlewając do niej gorącą wodę. Intensywnie mieszałam łyżką, żeby nie zrobiły się kluski.
Poczekałam chwilkę i dodałam masło, które rozpuściło się w paćce.



W drugiej misce do wyrabiania wymieszałam wszystkie sypkie składniki. 
Dodałam zaparzoną mąkę i trochę wody. Wyrabiałam. Ciasto kleiło się do rąk jak żadne inne. Podsypywałam mąką. Próbowałam rozciągać. Najlepiej chyba napowietrzyłam je rzucając nim o blat. 



Kiedy już w miarę ciasto było jednolite odstawiłam w misce na kaloryfer do wyrośnięcia.
Po pół godzinie ponownie przełożyłam na blat, kilka razy złożyłam odgazowując i włożyłam do formy wyłożonej papierem do pieczenia.
Ponownie odstawiłam do wyrośnięcia prawie na godzinę.



Następnie włożyłam do nagrzanego do 220 stopni piekarnika i piekłam tylko pół godziny do złotej skórki.



Przeciągnęłam mu po pleckach masłem w kostce.







Pyyyyyycha!

Polecam!

Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. Uwielbiam chleby z różnymi dodatkami. Ja dodaję czasem ziarna słonecznika, czarnuszkę, suszone pomidory. Twój chlebek wygląda przepysznie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spodziewałam się, że będzie delikatny w smaku więc byłam ostrożna z dodatkami. Chwała Bogu nie przesadziłam! Rzadko dodaję sezam bo kiedyś go przypaliłam i był strasznie gorzki. Teraz nadał chlebkowi słodki posmak. Pycha! Dzisiaj rośnie chlebek z samym sezamem. Pozdrawiam!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...