wtorek, 13 listopada 2012

Chlebek z suszoną cebulką i ziarnami.


Bardzo dobry codzienny chlebek o niecodziennym aromacie.

Pieczona w nim suszona cebulka powoduje gwałtowny wzrost łaknienia u wszystkich domowników długo przed wyjęciem go z pieca.

Składniki:

500 g mąki pszennej chlebowej 750 użyłam z Młyna Wilkanowo
1 łyżeczka czubata soli
1/2 łyżeczki cukru
około 200 ml wody lub zsiadłego mleka
7 g drożdży liofilizowanych
2 garście siemienia lnianego
2 garście pestek słonecznika
1/2 łyżeczki kminku
2 łyżki suszonej cebulki
2 łyżki oliwy z oliwek

Wykonanie:

Przesiać mąkę, dodać sypkie składniki.



Wymieszać. Dodać wodę, wyrobić. Dodawać oliwę jeszcze chwilę wyrabiając.



Odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia zależnie od mąki, temperatury otoczenia trwać to może 30 minut do 1 godziny.
W tym czasie nagrzałam piekarnik z wstawionym żeliwnym garnkiem (ok 20 minut).
Następnie delikatnie wrzuciłam chlebek. Piekłam go pod przykryciem 30 minut, dopiekałam bez przykrycia do złotej skórki kolejne 20 .







Przepysznie smakował z sałatką z rukoli, fetą, oliwkami.

Polecam!
Smacznego !!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...