niedziela, 3 listopada 2013

Orzechowe ciasto z jabłkami. Bez jajek, bez mleka.

Błyskawiczne kilkuminutowe ciasto. Aromatyczne, wilgotne.
Doskonałe na szybką niespodziankę dla domowych łasuchów.

Składniki:

Suche:
1 1/2 szklanki mąki

1/2 szklanki zmielonych w młynku do kawy orzechów laskowych
1/2 łyżeczki sody
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 szklanki suszonej żurawiny
1 opakowanie cukru waniliowego

mokre:
1 szklanka ulubionego mleka (sojowe pół na pół z wodą)
1/3 szklanki oleju
sok z 1 cytryny
1 łyżka wódki (ja likier KOUM QUAT)
kilka kropli esencji waniliowej

2 małe jabłka pokrojone w 12-tki :)
1 łyżeczka mielonego cynamonu
1 łyżeczka mielonego kardamonu
opcjonalnie kawałeczek masła roślinnego

Wykonanie:

Jabłka obrałam, pokroiłam na ćwiartki, każdą ćwiartkę na 3 części.
Obsypałam mieszaniną cynamonu i kardamonu.

W jednej miseczce wymieszałam suche składniki, w drugiej płyny. Połączyłam mieszając łyżką.
Ciasto wylałam do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia.
Cząstki owoców porządnie umorusane w przyprawach powtykałam w ciasto.

Wstawiłam do gorącego piekarnika 6/8 w skali Amiki. 180-200 stopni.
Piekłam 40 minut do suchego patyczka.
Ciasto wyjęłam z piekarnika.
Wystające kawałki jabłek pomalowałam masłem i wstawiłam jeszcze na 5 minut. Bałam się, że będą suche...

 Wyszło SUPER !!!






Pyyycha!!!

Akcja ŻURAWINOWA!
Szybkie ciasta - edycja Jesień 2013
Zdrowe słodkości


10 komentarzy:

  1. Dziękuję za dodanie przepisu do mojej akcji kulinarnej! Pozdrawiam z Doliny smaków!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapisuję, uwielbiam takie szybkie ciasta z jabłkami, do tego zdrowo więc idealnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziś upiekłam to ciasto, jest przepyszne! Zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! Dziękuję za info. Smacznego :)

      Usuń
  4. Robiłam, polecam. Ja dodałam do składników ciasta cukier

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy wyjdą w formie muffinek?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...