czwartek, 7 listopada 2013

Seitan.

KroWarzywa inspiruje...
Tak wiem, że zaraz milion głosów się odezwie, że niezdrowy! 
Myślę, że zjedzony z umiarem nie zrewolucjonizuje naszego organizmu!

Składniki:

500 g mąki pszennej 450
woda

Wykonanie:

Z mąki i wody zagniotłam ciasto. 
Wyrabiałam dosyć długo, żeby ciasto miało gęsto ułożone włókna glutenu i nie rozpadło się w czasie wypłukiwania.


Nalałam do miski wody i delikatnie płukałam.
Trzeba to robić dosyć delikatnie tylko uciskając. Często wymieniałam w misce wodę.



Po wypłukaniu skrobi pozostała kula glutenu.


Ugniotłam kulkę i włożyłam do słoika z zalewą. Zakręciłam słoik i wstawiłam na kilka dni do lodówki. Codziennie potrząsałam słoiczkiem.

Składniki zalewy:

sos sojowo-grzybowy
czosnek
cytryna
brązowy cukier
pieprz
woda
Proporcji nie podaję - trzeba przyprawić do smaku.

Po kilku dniach zawartość słoiczka przełożyłam do garnuszka, dolałam wody, żeby przykryć masę. 
Na małym ogniu gotowałam 30 minut.

Masa dopasowała się do kształtu naczynia.




Pyyycha!!!

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...