niedziela, 10 listopada 2013

Błyskawiczny piernik z powidłami. Bez jajek, bez mleka.

Pachnie piernikowo, smakuje piernikowo.
Chociaż robi się go szybciutko zawstydzi niejednego "Starego Piernika"  :)))

Składniki:

suche:
2 szklanki mąki pszennej
1 płaska łyżka przyprawy do piernika
1 czubata łyżka kakao
1 szczypta soli
3/4 szklanki cukru
1/3 szklanki migdałów zmielonych w młynku do kawy
1/2 szklanki płatków migdałowych
1/2 szklanki rodzynek

mokre:
1/2 szklanki powideł śliwkowych
1/2 szklanki wody
1/3 szklanki oleju
2 łyżki octu
1 łyżka wódki (ja użyłam likieru KOUM-QUAT)
aromat waniliowy i migdałowy

1 słoiczek powideł śliwkowych krótko smażonych z dużymi kawałkami owoców lub innych ulubionych - do przełożenia

Wykonanie:

Zmieszałam w jednej miseczce składniki suche, w drugiej mokre. Połączyłam mieszając łyżką.
Przełożyłam do keksówki wyłożonej papierem.
Piekłam 40 minut w 180-200 stopni. Do suchego patyczka.

Ostudzone ciasto przełożyłam smażonymi owocami





Pyyycha!!!

Wigilijny Piernik 2013 Szybkie ciasta - edycja Jesień 2013
 

3 komentarze:

  1. Uwielbiam piernik, muszę go spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ciekawy przepis ^^ i zapewne pyszny. Jednak chciałabym się spytać czy można pominąć płatki migdałowe i zmielone migdały. Bo akurat pierniki wolę takie "czyste", bez bakalii :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...