piątek, 7 grudnia 2012

Przyprawa do piernika.


Aromatyczna, własna przyprawa do piernika!

Na pewno będę ją modyfikować, ponieważ po
1) mam katar i nie mam węchu ani smaku
2) nie miałam wszystkich składników z przepisu. Zabrakło mi  odwagi użyć skórek z cytrusów sklepowych.  

Składniki:

mielone:
50 g cynamonu
20 g imbiru
20 g kardamonu
całe:
1 cała gałka muszkatołowa (lub 1 łyżeczka zmielonego kwiatu gałki muszkatołowej -polecam!)
1 łyżeczka goździków
1 cała gwiazdka anyżu
2 łyżeczki nasion kolendry
1 łyżeczka ziela angielskiego
1 lyżeczka owocu kopru
2 duże laski wanilii
po 1/2 łyżeczki pieprzu białego, czerwonego, zielonego, czarnego

nie dałam bo nie miałam: 1/2 łyżeczki pieprzu białego i 1 łyżeczki kopru, ale robiąc następnym razem dołożę.
Natomiast gałki dam w przyszłości na próbę połowę, bo była to jedyna przyprawa, którą czułam.

Wszystko zmieliłam w młynku do kawy. Przesypałam do woreczka ze struną.
Od razu wykorzystałam do ciasta na pierniczki.







Domowy Wyrób    Potrawy rozgrzewające

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...