poniedziałek, 3 grudnia 2012

Chleb mieszany na zakwasie.

Pachnie dobrym mieszanym chlebem. 
Słodko-kwaśny aromat daje mieszanina trzech mąk żytniej, pszennej i orkiszowej.

Zaczątkiem - zaczynem do tego chlebka jest kawałek ciasta (2 łyżki), który odłożyłam do miseczki z chlebka pieczonego wczoraj. (Właściwie co samo wyszło z foremki bo za bardzo wyrósł wczorajszy chlebek  na zakwasie.)
Ciasto leżało w misce do wieczora kiedy dołożyłam do niego 3 łyżki mąki żytniej i wodę - tyle, że zrobiło się ciasto jak na naleśniki. Taki zaczyn stał do rana na blacie.
Potem dodałam:

Składniki:
500 g mieszaniny trzech mąk prawie w równych ilościach
pszennej 750 z Młyna Wilkanowo
orkiszowej Gdańskich Młynów
żytniej z Młyna Wilkanowo
1 łyżkę żytniego zakwasu w proszku (na spróbowanie i dla aromatu)
1 1/2 soli
około szklankę wody
2 łyżki zakwasu żytniego

Wszystko wymieszałam łyżką i odstawiłam do wyrośnięcia na kaloryferze. 


Rosło 6 godzin. 
Spryskałam wodą ze spryskiwacza. Posypałam łyżeczką mielonych migdałów i sezamem.
Piekłam w 200 stopniach 50 minut.










Pyyycha!!!

Polecam!!!

Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...