niedziela, 30 grudnia 2012

Bułeczki z pesto z rukoli i orzeszkami piniowymi.

Niedzielne śniadanko, delikatny aromat świeżego pieczywka.  Za oknem piękna wiosna tej zimy... 
Na talerzu też chce się wiosny!

Składniki:

500 g mąki pszennej 750 użyłam z Młyna Wilkanowo
1 szklanka wody
2,5 dag drożdży
szczypta cukru
1 łyżeczka soli
2 łyżki orzeszków piniowych
2 łyżki pesto ( ja użyłam z rukoli, jeśli chcesz bardzo aromatyczne to musisz użyć np. pesto z bazylii)
2 łyżki oliwy z oliwek

Wykonanie:

Do miski przesiałam mąkę, dodałam sól. Zrobiłam dołek, pokruszyłam drożdże, dodałam szczyptę cukru, pół szklanki wody. Wymieszałam delikatnie w dołku i poczekałam, aż drożdże ruszą. Można teraz dodać pozostałe składniki i wyrobić ciasto.




Odstawiłam wyrobione ciasto na 15 minut do lekkiego wyrośnięcia.
Następnie odrywałam po kawałku ciasta, rozkładałam na dłoni, składałam na pół, rozciągałam i tak kilka razy.



Bułeczki odstawiłam do wyrośnięcia. Piekłam w 200 stopniach 30 minut do złotej skórki.




Pyszne z pieczonymi warzywami.




Pyyycha!!!

Polecam!!!

Smacznego!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...