niedziela, 23 grudnia 2012

Strucla z bakaliami.



Przedświąteczne słodkości.

Delikatna, pachnąca drożdżowa strucla swoim smakiem nastraja i podkręca oczekiwanie na wigilijne jedzonko.

Składniki:

300 g mąki pszennej 500 użyłam z Młyna Wilkanowo
200 g mąki pszennej 750
1 szklanka mleka - sojowe bez cukru pół na pół z wodą lub inne
4 łyżki cukru
2,5 dag drożdży
3 łyżki oliwy z oliwek

pokrojone w kostkę: kandyzowane brzoskwinie, żurawina, drobne rodzynki 

Wykonanie:

Wymieszałam mąki i cukier. Zrobiłam dziurkę, wlałam trochę mleka, pokruszyłam drożdże. 
Lekko zamieszałam tylko ten środek. Odstawiłam, żeby drożdże ruszyły. 
Po 15 minutach zaczęłam wyrabiać ciasto dodając oliwę z oliwek. 
Na wyrabiane ciasto kładłam bakalie i zagniatałam składając na pół.
Dokładnie wyrobiłam. Przełożyłam do foremki. Odstawiłam do wyrośnięcia.


 Piekłam w 200 stopniach 40 minut.




Pyyycha!!!

Polecam!!!

Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. Chyba bym ją naładowała 3x większą ilościa bakalii. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak powinnam zrobić ale B zażyczył sobie ciasto - bułkę do smarowania masłem. Pół godziny smędziłam czy mogę dodać to czy tamto. Dlatego jest to buła przedświąteczna a nie świąteczna. :))

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...