sobota, 1 grudnia 2012

Pszenny chlebek piwny na zakwasie.


Przepyszny, pachnący chlebek. 
W smaku przypomina dobry chlebek orkiszowy. Cudowny aromat lekko orzechowy i niesamowity smak.
 Taki bogaty. Nic nie czuć goryczy. Wilgotny w środku. Zwarta struktura ale puszysty.



Składniki:

500 g mąki pszennej 750 użyłam z Młyna Wilkanowo
250 ml piwa
1 czubata łyżeczka soli
1/2 łyżeczki cukru
1/2 szklanki zakwasu żytniego
2 łyżki oliwy z oliwek

Wykonanie:

Połowę mąki, sól, cukier zalałam piwem porządnie wymieszałam łyżką i odstawiłam na pół godziny.
Następnie do zalanej mąki dodałam zakwas i dokładnie wymieszałam. Wyrabiałam dodając pozostałą ilość mąki i podlewając oliwą.
Odstawiłam na godzinę, żeby ruszyło. Niestety nie drgnęło.
Wydawało mi się, że chlebek będzie niewypałem. Przełożyłam go do foremki wyłożonej papierem i zostawiłam na noc na blacie.
W nocy chlebek wyszedł z foremki! Nigdy mi się to nie zdarzyło! Zawsze potrafiłam przewidzieć postępowanie chlebków!
Zawinęłam mu boczki, które wypłynęły na plecki i włożyłam do nagrzanego piekarnika.
Piekłam w 220 stopniach około 40 minut.







Pyyycha!

Polecam!

Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...