niedziela, 18 listopada 2012

Ciasto z bananami, garam masala i płatkami migdałowymi.


Drożdżowe ciasto o niesamowitym aromacie z lekką goryczką prosto po upieczeniu.  
Nie jest glumiastym bananowcem. Ostrożnie słodkie.

Składniki:

400 g mąki pszennej 500 użyłam z Młyna Wilkanowo
3 bardzo dojrzałe banany
1 łyżeczka drożdży liofilizowanych
50 g płatków migdałowych
1/2 łyżeczki soli
1 łyżka brązowego cukru

2 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżka przyprawy garam masala

Wykonanie:

Przesiać mąkę, dodać banany. Rozgnieść rękami. 
Dodać składniki oprócz oliwy i przyprawy.
Wyrobić ciasto. Na koniec lać na wierzch oliwę i posypać przyprawę. Składać kilka razy na pół.
Lub po prostu normalnie wyrobić.





Włożyć do sztywnej foremki nie silikonowej.
Odstawić do wyrośnięcia prawie na godzinę.
Piec w 200 stopniach do dobrze wypieczonej skórki.

Ja piekłam w silikonowej i podczas niesienia do piekarnika ciasto mi opadło. Oczekiwałam totalnego zakalca ale moje zdziwienie było olbrzymie bo ciasto wyszło super.






Na pewno ciasto ma niecodzienny smak i aromat.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...