niedziela, 13 stycznia 2013

Chlebek żytni na zakwasie z bakaliami.




Trochę słodkiej radości a bez dosypywanego cukru.

Tak, tak, wiem. Od Świąt nie mogę się pozbyć potrzeby dodawania do wszystkiego bakalii: moreli, brzoskwiń, żurawiny, rodzynek, śliwek, wiśni, goji ...




           

Chlebek można powiedzieć, że jest deserowy, ale niekoniecznie.
Najbardziej smakuje mi sam.


Składniki:


500 g mąki żytniej 720
1 łyżeczka soli
zakwas żytni
1 szklanka wody

pokrojone w kostkę suszone śliwki, morele
rodzynki
goji
żurawina - łącznie ponad szklankę


Wykonanie:

Do przesianej mąki dodałam sól i owoce. Wymieszałam. Dodałam zakwas.



Wymieszałam. Dodałam wodę.Wymieszałam.


Włożyłam do foremki, wygładziłam mokrą ręką i odstawiłam do wyrośnięcia.





Rósł ponad 12 godzin.

Piekłam w 220 stopniach 40 minut.




 Jest przepyszny!

Polecam!!!

Smacznego!!!




3 komentarze:

  1. Na pewno przepyszny, a jak pięknie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Mój zakwas jest gęsty ale płynny. Przechowuję go w słoiku i za każdym razem przelewam go "na oko" - między pół szklanki a szklanką. Każda ilość jest dobra, zależy od zakwasu - jak świeży to więcej. Starszy jest mocniejszy i wystarczy duża łyżka. Jeśli długo hodowanego zakwasu doda się za dużo - może być chlebek kwaskowaty. Mój zakwas ma ze dwa miesiące, karmię go codziennie, stoi w cieple i daje chlebek, który nie jest kwaśny i dzięki temu chłopaki go bardzo lubią. Mój mąż nie przepada za chlebem kwaśnym w smaku dlatego często piekę i przez to odnawiam zakwas. Pozdrawiam. Powodzenia!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...