sobota, 12 stycznia 2013

Makowe mufinki.




Idealne na sobotnią imprezkę. Śmietankowy aromat. Mięciutkie, wręcz puchate, na dwa gryzy. Mniam!

Składniki:

1,5 szklanki mąki pszennej 750 użyłam z Młyna Wilkanowo
1 niepełna szklanka mleka sojowego pół na pół z wodą
3 szczypty soli :))
1/2 szklanki brązowego cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
2 łyżki przepłukanego maku
5 kropli olejku śmietankowego
1/3 szklanki oleju
2 łyżki octu użyłam ryżowego ale obojętne jakiego

Wykonanie:

Zmieszałam suche z suchym, mokre z mokrym. Posmarowałam formę olejem. 
Połączyłam składniki. Nałożyłam do 3/4 wysokości foremki.



Piekłam w 200 stopniach 20 minut  do suchego patyczka.





Na zdjęciu z mufinkami czekoladowymi, do których dodałam skórkę pomarańczową.



Pyyycha!!!

Polecam!!!

Smacznego!!!




3 komentarze:

  1. można by je oblać jakąś polewą, jaką polecasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie jasną. Smak cytryny lub wanilii. Może być po prostu budyń waniliowy z konfiturą. Może być:
      http://vegarnkowo.blogspot.com/2012/11/mufinki-czekoladowe-z-kremem-oreo.html
      tylko wszystko by było w kropeczki :)))

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...