niedziela, 20 stycznia 2013

Pizza na cieście idealnym.

Każdy ma swój ideał pizzy. 
Gruba, cienka, bardziej lub mniej przypieczona, mniej lub więcej dodatków.
Zróbcie jaką chcecie, ale ciasta nie jadłam lepszego - robię je od kilkunastu lat.
Tajemnica tkwi w rodzaju użytej mąki... Po prostu jest to mąka krupczatka.
Żadne kombinacje z wodą gazowaną, spulchniaczami nie dadzą lepszego efektu jak użycie lekkiej mąki...


Składniki:

500 g mąki krupczatki
5 dag drożdży (lub torebka 7 g liofilizowanych)
1 łyżeczka soli
1/2 łyżeczki cukru
1 szklanka wody
3 łyżki oliwy z oliwek

Wykonanie:

W miseczce z drożdży, połowy wody, cukru zrobić zaczyn i zostawić na 15 minut, aż ruszy.
Do przesianej mąki dodać sól, wlać zaczyn, wyrobić. Wyrabiając dodawać oliwę z oliwek.
Odstawić w cieple miejsce pod przykryciem do wyrośnięcia.


Wierzch - według uznania. 
Zwykle używam: 
pomidory, pieczarki, cebulkę, oliwki, 
koncentrat pomidorowy, 
zioła prowansalskie, 
ser mozarella z "bloku" najlepszy kupuję w Piotrze i Pawle (niestety nie polecam z Auchan) lub dowolny inny




Sera używam dużo - 1/3 bloku.
Ścieram na tarce jarzynowej i wsypuję całe opakowanie (!) ziół prowansalskich.




Ciasto wałkuję, rozciągam, smaruję koncentratem pomidorowym ( czasami pastą z oliwek), układam obficie kolejno: pieczarki, cebulkę, oliwki. Dzisiaj nie miałam pomidorów. Kroję je w plasterki i układam na cebuli.
Moi chłopcy nie przepadają za pomidorami w pizzy, bo bardzo długo są gorące i parzą. 
Zwykle robię grubsze ciasto. Dzisiaj było zapotrzebowanie na cienką. 
Z kilograma mąki wyszły mi dwie większe, cienkie wielkości blachy z piekarnika i jedna mniejsza - połówka.
Zwykle z 500 g mąki robię jedną pizzę.





Piekłam około 30 minut  (lubimy przypieczoną) w 200 stopniach.


Polecam!!
Smacznego!!!

P.S. Przepraszam za jakość zdjęć. 
Zostałam odcięta od aparatu i pstrykałam smartfonem...

6 komentarzy:

  1. Też robię domową pizzę, aż bym zjadła, tak apetycznie wygląda:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię takie samo ciasto, jest rewelacyjne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niedawno się o tym przekonałam robiąc pizzę dla całej rodziny - każdy miał inne wymagania jeśli chodzi o ciasto jak i składniki ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaciekawił mnie przepis na ciasto, muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...