niedziela, 20 stycznia 2013

Marmurek. Bez jajek. Bez mleka.



Przepiękny aromat, delikatne w smaku. Rzeczywiście kojarzy się ze szklanką mleka...

Na zdjęciu wygląda jakby było sypkie ale jest spójne i nie rozpada się!
Od dawna miałam ochotę je upiec.
Zmobilizował mnie aległodomorek.
Wyszło dokładnie takie jak chciałam, chociaż przepis komponowałam w ostatniej chwili "pod presją".
Upiekłam w kwadratowej tortownicy i właściwie największym problemem było: jak je kroić?

Składniki:

2 razy po 1,5 szklanki mąki pszennej 500 użyłam z Młyna Wilkanowo
2 razy po 3/4 szklanki cukru
2 razy szczypta soli
2 razy po 1 łyżeczce proszku do pieczenia
2 razy po 1/2 łyżeczki sody

2 łyżki kakao, 2 łyżki mąki owsianej (lub kukurydzianej)

2 razy po szklance mleka sojowego pół na pół zmieszanego z wodą
2 razy po 1/2 szklanki oleju
2 razy po 1 łyżce octu
2 razy po 1 łyżce likieru KumQuat (opcjonalnie - pięknie pachnie pomarańczą)
kilka kropli olejku śmietankowego
1 łyżka esencji naturalnej waniliowej
sok z jednej cytryny

Wykonanie:

Przygotowujemy dwie miseczki i dwa pojemniki na płyn np. słoiki - wystarczą 1/2 litra.

Do każdej miski wkładamy pojedynczą porcję składników sypkich  z czego kakao sypiemy do jednej z misek, mąkę owsianą do drugiej.

Płyny dzielimy podobnie. Z czego do jednego słoiczka dodałam olejek śmietankowy i sok z cytryny,
do drugiego esencję waniliową.

Przygotowujemy formę i szybko wlewamy płyn z esencją waniliową do miski z kakao,
płyn z olejkiem śmietankowym do miski z mąką owsianą.

Szybko i dokładnie mieszamy.

Następnie "artystycznie" wlewamy na zmianę jasne i ciemne ciasto do formy.
Trzeba się spieszyć, żeby cała soda nie rozłożyła się w misce - bo nic nie urośnie.

Jeśli potrzebujemy czasu to rozdzielone składniki mogą stać do woli, ale kiedy połączymy płyny z suchymi to wtedy ciasto jak najszybciej musi trafić do pieca.

Piekłam 50 minut w 180 stopniach do suchego patyczka.








Pyyycha!!!

Polecam!!!

Smacznego!!!


VEGAN VALENTINESOrganizator: vimari

3 komentarze:

  1. Wiem, że opóźnienie mam dosyć spore, ale w końcu odpowiedziałam na TAG na swoim blogu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. na pewno wypróbuję. Szukam przepisów bez jajek i bez mleka krowiego właśnie :) dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się właśnie takie zbierać. Pozdrawiam i zapraszam w przyszłości!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...