sobota, 12 stycznia 2013

Chleb z czarnuszką.


Wyjątkowo smaczny chlebek. Urósł jak mały dzikusek. Pachnie bardzo delikatnie. 
Czarnuszka nadaje wyjątkowy wręcz obłędny aromat i smak. Bardzo pasuje moim dzieciom.


Składniki:

600 g mąki pszennej 750 użyłam z Młyna Wilkanowo
1 łyżeczka soli
1/2 łyżeczki cukru
1 opakowanie 7 g drożdży liofilizowanych
2 łyżki otrąb pszennych
około 1 1/2 szklanki wody ( 1 1/3)
2 łyżeczki czarnuszki
3 łyżki oliwy z oliwek


Wykonanie:

Wymieszałam składniki. Zagniotłam ciasto. Wyrabiałam dodając oliwę z oliwek.
Odstawiłam do wyrośnięcia. Włożyłam do nagrzanego żeliwnego gara.
Piekłam w 220 stopniach 20 minut pod przykryciem, 20 minut bez pokrywy.








Pyyycha!!

Zajadałam polany olejem z orzechów włoskich ze smarowidłem z wędzonej papryki.


Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...