piątek, 4 stycznia 2013

Babeczki cynamonowo-waniliowe. Bez glutenu, bez mleka, bez jajek.


 Przepyszne, pachnące wanilią i cynamonem. Smakowite!

Składniki:

1 1/2 szklanki mąki owsianej (płatki owsiane + młynek do kawy) - w razie potrzeby  - certyfikowane bezglutenowe
1 płaska łyżeczka sody
szczypta soli
3/4 szklanki brązowego cukru
1 łyżka cynamonu
1 łyżka mielonego kardamonu
2 garście drobnych rodzynek

1 szklanka startych na tarce jarzynowej jabłek zalana do pełna sokiem z 1 cytryny i wodą
1 łyżka naturalnej esencji waniliowej
1/2 szklanki oleju

Wierzch:
budyń waniliowy ugotowany na mleku sojowym waniliowym z 1 łyżką cukru
powidła truskawkowe Babci Marysi

Wykonanie:

Mieszamy składniki suche z suchymi, mokre z mokrymi.
Łączymy. Dokładnie ale delikatnie mieszamy. Przekładamy do foremek.
Piekłam 30 minut w 200 stopniach do suchego patyczka.



Pyyycha!!!

Polecam!!!

Smacznego!!!

10 komentarzy:

  1. podobają mi się twoje przepisy, zostaję na dłużej! :)
    pozdrawiam ciepło,
    szana!

    OdpowiedzUsuń
  2. Alez pysznie wyglądają :) I ten budyń z powidłami na wierzchu... Niebo w gębie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. kocham babeczki! kiedyś robiłam już takie bez mleka i jajek, ale dlatego że ich nie było ;)

    tak jak Szana, zostaję na dłużej! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. aż łyżka kardamonu ? bardzo dużo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście były bardzo aromatyczne. W święta przesadziłam z imbirem w pierniku i piekł w usta. Następnego dnia trochę ulotnił się i było ok. Teraz dla mnie ta proporcja była w porządku. Ale ja lubię w babeczkach zdecydowane smaki. Nie lubię mdłego ciasta bez wyrazu. Stąd też np cała cytryna. Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Hmm, ale owies ma gluten, co prawda mala ilosc ale jednak, tzn ze platki owsiane rowniez... Dlatego te pysznosci niestety nie sa bezglutenowe :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydawało mi się, że jeśli ktoś z jakiegoś powodu potrzebuje zrobić danie rzeczywiście bezglutenowe to użyje płatków certyfikowanych bezglutenowych. Sorry. Postaram się być bardziej drobiazgowa. Dziękuję za uwagę. Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Wybacz, czasami niepotrzebnie sie czepiam... Masz swietnego bloga, pozdrawiam! ;)

      Usuń
    3. Dzięki. To rzeczywiście moja ignorancja. Już poprawiam. Pozdrawiam!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...