sobota, 6 kwietnia 2013

Kruche babeczki z migdałową posypką.




Ach ten maślany smak...
Na Święta moje dziecko zrobiło mazurka. Wylepił, udekorował. I co? I było to ciasto, które najszybciej znikło...


Kruche ciasto:

Składniki:

400 g mąki pszennej szymanowskiej
200 g masła (margaryny, oleju kokosowego)
100 g cukru pudru
1 łyżeczka proszku do pieczenia BIO
2 łyżki zsiadłego mleka, śmietany lub wody
1 łyżka naturalnej esencji waniliowej
olej lub masło do wysmarowania foremek


Wykonanie:

Z podanych składników zagniotłam ciasto. Włożyłam je na pół godziny do lodówki.
Rozwałkowałam. Odciskałam foremką kształt. Wysmarowane oliwą foremki wykładałam kółeczkami ciasta.


Piekłam do złotego koloru w 180 stopniach.

Posmarowałam dżemem różanym (Rossmann) zmieszanym pół na pół z konfiturą z pigwy Babci Marysi.
Obsypałam zmiksowanymi migdałami, potem płatkami migdałowymi. Na wierzchu ułożyłam na jednych rodzynkę na innych żurawinę.





Pyyycha!!!

Smacznego!!!



















2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Moja Babcia do kruchego ciasta nie dodawała proszku do pieczenia i jej babeczki też nie były plaskate :) Ja taka odważna nie jestem... :)))

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...