poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Babeczki z serem pleśniowym. Bez jajek.


Szybciutkie wytrawne babeczki.  
Niedzielne śniadanko: babeczki + sos czosnkowy.

Użyłam sera z błękitną pleśnią. Może być lazur, gorgonzola - co kto lubi. 
Następnym razem wypróbuję z fetą.

Składniki:

suche:
1 szklanka mąki pszennej 750 użyłam z Młyna Wilkanowo
1/2 szklanki mąki 500 Gdańskie Młyny
80 g sera pleśniowego pokrojonego w kostkę 
1 łyżeczka sody
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia BIO
1/2 łyżeczki soli
garść żurawiny
1/2 szklanki pokrojonych orzechów włoskich 
1 łyżka ulubionego mleka w proszku ( dowolnie)

mokre:
3/4 szklanki wody
1/3 szklanki oleju (może być trochę mniej - użyłam)
2 łyżki octu balsamicznego


Wykonanie:

Zmieszałam wszystkie składniki suche w misce, mokre w słoiczku.
Przygotowałam foremki - 12 sztuk.
Zmieszałam suche z mokrym. Dokładnie ale szybko wymieszałam łyżką. 
Przełożyłam do foremek do 3/4 wysokości.

Posypałam każdą babeczkę szczyptą ziół prowansalskich. 
Lekko zamieszałam czubkiem noża z wierzchu.

Piekłam w 200 stopniach 30 minut. Sprawdziłam patyczkiem czy suchy.





Smacznego!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...