środa, 1 maja 2013

Chleb pszenno-kukurydziany.


Bardzo przyjemny, puszysty chlebek.
Zawsze miałam obiekcje przed dodawaniem do chleba mąki kukurydzianej.
Skojarzenie z chrupkami kukurydzianymi było bardzo silne!
Podświadomie bałam się, że chleb będzie suchy jak chrupki? :)))

Chlebek wyszedł wilgotny, wszystko jak trzeba.

Zwróciło moją uwagę to, że bardzo ładnie chlebek rośnie, jest puszysty i już w trakcie mieszania dobrze się zapowiada.
Na pewno zmienię proporcje na korzyść mąki kukurydzianej. Najbliższy: pół na pół.

Składniki:

500 g mąki pszennej 750 użyłam z Młyna Wilkanowo
4 czubate łyżki mąki kukurydzianej
1 opakowanie 7 g drożdży instant
2 łyżki otrąb owsianych
1 łyżka pestek dyni
2 łyżki siemienia lnianego
1 łyżeczka sezamu
około 1,5 szklanki wody
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru

3 łyżki oliwy z oliwek

Wykonanie:

Drożdże rozpuściłam w wodzie, dodałam cukier i odstawiłam na chwilę. 
Do przesianej mąki dodałam pozostałe sypkie składniki. Wlałam zaczyn z drożdży i resztę wody mieszając łyżką. Wody dodałam tyle, żeby cała mąka się nawilżyła i zlepiła, ciasto było luźne i lekkie ale nie ciapciaste. Nie wyrabiałam.
Odstawiłam na 15 minut. 
Na dno miski nalałam oliwę z oliwek. Utaplałam ciasto. Odstawiłam na 15 minut. 
Przełożyłam do formy. Rosło jeszcze pół godziny w ciepłym miejscu. Wstawiłam do mocno nagrzanego piekarnika.
Piekłam w 220 stopnich 20 minut, potem zmniejszyłam do 190. Do złotej skórki.







Pyyycyha!!!

Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie wygląda ten chleb jeszcze przed upieczeniem. Jego kolor sprawia, że na pewno jest smakowity. Jak widziałam na https://basiazsercem.pl/ to jest w sumie pełno różnych przepisów z wykorzystaniem różnego rodzaju mąki. Muszę pomyśleć i coś zrobić :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...