czwartek, 28 marca 2013

Ptaszki - chlebki do koszyczka.

Technikę zawijania bułeczki podejrzałam w książce Małgorzaty Zielińskiej "Ciasto drożdżowe na różne sposoby".
Polecany do ciasta słodkiego - na drożdżówki.
Ja pomyślałam, że można zrobić w takiej wersji... jako koszyczkowe chlebki.

Składniki:

700 g mąki pszennej wrocławskiej 500 użyłam z Piotr i Paweł
1 opakowanie 7 g drożdży liofilizowanych
około 1,5 szklanki wody
2 łyżki dowolnego mleka w proszku
2 łyżeczki soli
1 łyżka cukru
2 łyżki oliwy z oliwek

Wykonanie:

Wyrobiłam ciasto. Odstawiłam na pół godziny w ciepłe miejsce.
Potem brałam po garstce ciasta i wyrabiałam wałeczek.











Znowu odstawiłam do wyrośnięcia.
W czasie wyrastania spryskiwałam wodą ze spryskiwacza.
Wstawiłam do nagrzanego piekarnika i piekłam w 180 - 200 stopniach do złotych piórek :)))




 






 Polecam!!!

Smacznego!!!

Wielkanocne Smaki III 
Wegańska Wielkanoc

7 komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...