poniedziałek, 11 marca 2013

Bułka wrocławska.


Cudowna, pachnąca mięciutka długa bułka.

Składniki:

600 g mąki pszennej 750 użyłam z Młyna Wilkanowo
2,5 dag drożdży
1,5 łyżeczki soli
1 łyżeczka cukru
około 300 ml zsiadłego mleka (lub wody)

oliwa z oliwek

Wykonanie:

Drożdże, cukier, 3 łyżki mąki, połowę płynu dokładnie zmiksowałam przy użyciu końcówki do ubijania piany.
Odstawiłam na 15 minut w ciepłe miejsce.
Wsypałam do miski połowę mąki, wlałam zaczyn i jeszcze przez chwilę miksowałam. Dosypałam resztę mąki i przez chwilę wyrabiałam ręcznie polewając blat i ręce oliwą z oliwek. Podzieliłam ciasto na pół i uformowałam dwie bułki. Odstawiłam znowu w ciepłe miejsce.
Nagrzałam przez 20 minut duże metalowe naczynie z pokrywką w piekarniku na 6 w siedmiostopniowej skali Amiki. ;)))
Niestety nie mam tak długiego garnka żeliwnego. Stalowy garnek musi wystarczyć!
Piekłam 20 minut pod przykryciem i jeszcze 15 po zdjęciu pokrywki.
Buły upiekły się szybciej i mają ładniejszą skórkę niż pieczone bez użycia garnka. Skórka przypiekła się słabiej niż wypieków w żeliwnym garnku.



Środek nieporównywalny (zwłaszcza cieplutki) do żadnej innej buły!





Puchaty, wilgotny, mięciutki!
Ledwo schowałam jedną na śniadanie...

Pyyycha!!!

Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...