czwartek, 7 marca 2013

Chlebek z orzechami.


Pyszny, wiejski chlebek z orzechową wsadką. 

Składniki:

500 g mąki pszennej 750 użyłam z Młyna Wilkanowo
1,5 łyżeczki soli
1 opakowanie 7 g drożdży liofilizowanych
1 szklanka wody
oliwa z oliwek
2 garście orzechów laskowych (polecam podpieczone w piekarniku lub na patelni)

Wykonanie:

Wymieszałam mąkę, sól, drożdże, orzechy, wodę. Chwilę wyrobiłam. Odstawiłam na kilka godzin.
Polałam obficie oliwą blat, wyrzuciłam ciasto, wytaplałam w oleju i złożyłam na pół. Tak kilka razy. Odłożyłam jeszcze do miski na godzinkę.
W tym czasie nagrzałam przez minimum 20 minut w piekarniku w 220 stopniach żeliwny garnek.
Szybciutko włożyłam chlebek i piekłam 30 minut pod przykryciem. 
Dopiekłam odkryty do pięknie złotej skórki.



Pyyycha!!!

Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...