poniedziałek, 11 lutego 2013

Chlebek pszenny leniwy.


Uwielbiam chlebek, który rośnie spokojnie w lodówce, nie goni mnie, że już trzeba wstać i włączyć piekarnik. Mogę upiec go rano, a może poczekać do wieczora.
Chlebek, który rośnie w lodówce ma zupełnie inny smak niż tradycyjny chlebek drożdżowy.
Jest bardzo delikatny i puszysty. Znika odwrotnie proporcjonalnie do czasu wykonania. :)))

Olej z orzechów włoskich nadaje bardzo przyjemny aromat.

Składniki:

500 g mąki pszennej 750 użyłam z Młyna Wilkanowo
1,5 łyżeczki soli
1 łyżeczka brązowego cukru
2,5 dag drożdży
około 1,5 szklanki płynu ( ja dałam zsiadłe mleko i wodę 2:1 )
3 łyżki oleju z orzechów włoskich (Lidl)

Wykonanie:

Do przesianej mąki dodałam sól, cukier, pokruszone drożdże, płyn. Nie robiłam zaczynu.
Następnie wyrabiając dodałam olej.
Odstawiłam na pół godziny w ciepłe miejsce. Następnie na całą noc schowałam do lodówki.
Rano wyjęłam z lodówki, wyłożyłam na wysypany mąką blat.
Do piekarnika włożyłam żeliwny garnek i nastawiłam na 220 stopni. Po 20 minutach włożyłam chlebek.
Po kolejnych 20 zdjęłam pokrywkę, zmniejszyłam temperaturę do 200 i piekłam jeszcze 20 minut.





Pyyycha!!!

Polecam!!!

Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...