niedziela, 10 lutego 2013

Bułeczki z nadzieniem orzechowo-czekoladowym. Bez jajek.



Bułeczki bardzo czekoladowe, ale niezbyt słodkie - w sam raz.


 Składniki:

ciasto:
500 g mąki pszennej 750 użyłam z Młyna Wilkanowo
5 dag drożdży
1 łyżeczka soli
4 łyżki brązowego cukru
1 szklanka zsiadłego mleka ( jogurtu, kefiru, maślanki lub wody)
2 łyżki masła klarowanego ( stopionego masła lub oleju)
około 1/2  szklanki wody

nadzienie:
1/2 szklanki zmielonych w młynku do kawy orzechów laskowych ( uprażonych wcześniej na patelni )
2 czubate łyżki kremu z gorzkiej czekolady enerBIO (Rossmann) lub startej gorzkiej czekolady
duża garść rodzynek

Wykonanie: 

W przesianej mące z dodatkiem soli i cukru zrobiłam dołek. Pokruszyłam do niego drożdże, zalałam częścią płynu. Wymieszałam składniki w dołku, odstawiłam na 10 minut w ciepłe miejsce.
Następnie dodałam pozostałe składniki, wyrobiłam, odstawiłam do wyrośnięcia.

Wymieszałam składniki nadzienia. Farsz był bardzo gęsty.

Urywałam po kawałku ciasta, kładłam duży kawałek farszu ( łyżeczkę ).
Bułeczkę łatwo się zalepia, bo farsz nie jest płynny i nie ucieka. Można go dzięki temu dać duuużooo :)))

Bułeczki odstawiłam do wyrośnięcia.
Piekłam w 180 stopniach około 30 minut do złotej skórki.



Pyyycha!!!

Smacznego!!!


VEGAN VALENTINESOrganizator: vimari

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...