piątek, 1 lutego 2013

Chleb z płatkami orkiszowymi.


Ostatnio piekarnik odpoczywa. Ferie! Dla mnie samej taki bochenek starczyłby na tydzień. 
Poza tym jak nie ma dla kogo gotować to się nie gotuje tylko...sprząta...

Przed wyjazdem chłopców upiekłam chlebek. Zrobiłam zdjęcia. 
Co prawda trochę się zagapiłam i pstryknęłam ostatniej kromce, ale zdążyłam! 
Od pieczenia mija tydzień a ja dwa dni usiłuję sobie przypomnieć czy to był chleb pszenny czy żytni? To się nazywa ...skleroza...

Ale cóż, z pomocą Boską i ludzką podaję przepis:

Składniki:

300 g mąki pszennej 750 użyłam z Młyna Wilkanowo
200 g mąki orkiszowej Gdańskie Młyny
około 1 1/2 szklanki serwatki lub wody 
1 opakowanie 7 g drożdży liofilizowanych
1 łyżeczka soli
1 łyżka płatków orkiszowych
1 łyżka siemienia lnianego
1 łyżka sezamu
1 łyżka pestek słonecznika
2 łyżki oliwy z oliwek

Wykonanie:

Mieszamy. Wyrabiamy dodając oliwę z oliwek. 



Włożyłam do foremki, odstawiłam do wyrośnięcia. 
Piekłam 40 minut w 200 stopniach.









Pyyycha !!!

Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...