czwartek, 21 lutego 2013

Brownie.


Bardzo mocno czekoladowe, pachnące, wilgotne. Po prostu marzenie!

Smak zależy od rodzaju użytej czekolady. 
Pierwszy raz użyłam bardzo gorzkiej. 
Uwielbiam maksymalnie gorzką czekoladę
Ciasto jakby jeszcze spotęgowało ten smak. Z czekoladą 65% to było już zupełnie inne ciasto!

Składniki

suche:
1,5 szklanki mąki pszennej 750 użyłam z Młyna Wilkanowo
3/4 szklanki cukru
1 tabliczka gorzkiej czekolady poszatkowana nożem w kostkę (1/2cm)
3/4 łyżeczki sody
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki kakao

mokre:
1 szklanka dowolnego mleka (jeśli sojowe to pół na pół z wodą)
1/2 szklanki oleju
1 łyżka octu
1 łyżka naturalnej esencji waniliowej lub po kilka kropli aromatów: śmietankowego i migdałowego

Wykonanie:
Włączamy piekarnik na 180 stopni. Wykładamy papierem foremkę.
Dopiero teraz dokładnie mieszamy w misce suche, w słoiku mokre.
Kiedy piekarnik jest nagrzany łączymy płyny z proszkiem, mieszamy łyżką i przelewamy do formy.
Piekłam około 30 minut do "nielepiącego się" patyczka.


 Idealne z kremem oreo lub lodami waniliowymi ;)))

Pyyycha!!!

Smacznego!!!


Wariacje na temat Brownie

6 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam ale przez problem ze smartfonem albo własną głupotę usunęłam Twój pochlebny komentarz :(((
      Dziękuję, że mnie odwiedziłaś i zapraszam kiedyś przy okazji na ciasto!

      Usuń
  2. Do kawy pasuje

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest północ,a brownie Twojego przepisu piecze się u mnie w prodiżu. Chyba zwariowałam.......

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam mniam :D :D :D dzięki za błyskawiczny przepis na tą pychotkę. Przyznaję, że zamiast octu (nie miałam) dałam kieliszek wódki :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...