niedziela, 17 lutego 2013

Chlebek drożdżowy pomidorowo-ziołowy.


 Cudownie pachnący. Mięciutki środek, chrupka skórka.
Aromat ziół prowansalskich.
Znikł niemalże zanim się pojawił...

Składniki:

500 g mąki pszennej 750 użyłam z Młyna Wilkanowo
4 dag drożdży
1,5 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki cukru
2 łyżki pesto pomidorowego
2 łyżki ziół prowansalskich
około 1 szklanki zsiadłego mleka lub wody
2 łyżki oliwy z oliwek

Wykonanie:

Zmieszałam przesianą mąkę, sól, zioła prowansalskie. Zrobiłam od góry dołek. Pokruszyłam drożdże, dodałam cukier, część płynu. Poczekałam, aż drożdże ruszą. Dodałam resztę płynu, pesto. Wyrobiłam ciasto  dodając oliwę.
Odstawiłam na pół godziny do wyrośnięcia.
W tym czasie nagrzałam w piekarniku ( 220 stopni) żeliwny garnek.
Szybciutko wyjęłam garnek, włożyłam chlebek, jeszcze szybciej przykryłam i włożyłam z powrotem do pieca.
Piekłam 30 minut pod przykryciem i 10 minut po zdjęciu pokrywki.
Prawie ostudziłam na kratce :))



Pyyycha!!!

Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...