niedziela, 25 maja 2014

Syrop anyżowo-cynamonowy.


Doskonały dodatek do deserów i napojów.
Taki "tajemniczy składnik" - nie do kupienia w sklepie.
Łyżka syropu dodana do napoju lub herbatki zdecydowanie pogłębia smak - nie dominuje a daje wrażenie, że smaczne "ale nie wiadomo co to" :)))

Składniki:

500 g białego cukru
300 g wody
4 gwiazdki anyżu
4 kawałki cynamonu

Wykonanie:

Odważone na wadze cukier i wodę zagotowuję w rondelku. Dodaję anyż i cynamon. Gotuję około 10 minut na małym ogniu. Trochę przestudzone przyprawy przekładam do butelki, właściwie przeciskam przez szyjkę. Wlewam ostrożnie syrop i zakręcam butelkę. Syrop może być używany od razu a może też stać bardzo długo. Właśnie skończyłam butelkę syropu, który zrobiłam rok temu.

Jeśli po jakimś czasie syrop wykrystalizuje należy dodać do niego około 50 ml gorącej wody, wstawić butelkę do naczynia z gorącą wodą, wymieszać do rozpuszczenia.




Domowy Wyrób

2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy przepis, mam nadzieję, że niedługo uda mi się zrobić ten syrop :)

    OdpowiedzUsuń
  2. i ja chętnie wypróbuję Twój przepis - jestem pewna, ze zaskoczę moją rodzinę smakiem "nie do kupienia w sklepie" :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...