piątek, 16 maja 2014

Chleb orkiszowo-pszenny na zakwasie z soją.


Przepyszny, delikatny chlebek. Mięciutkie ziarenka przyjemnie strzelają w zębach. 

Składniki:

350 g mąki pszennej 650 
150 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej Gdańskie Młyny
1,5 łyżeczki soli
2 kopiaste łyżki namoczonej dzień wcześniej soi
szklanka wody
zakwas pszenny lub orkiszowy (u mnie mix: trochę tego, trochę tego)
kilka łyżek oliwy z oliwek

Wykonanie:

Dzień wcześniej namoczyłam tak pół szklanki soi. 
Dokładnie wypłukałam, odsączyłam na sitku.

Mąkę, sól, zakwas wymieszałam dokładnie łyżką w misce. Dodałam soję.
Wlałam tyle wody, żeby wyrobić lekkie ciasto (ale bez przesady: dwie minutki i już). 
Na dno miski nalałam oliwę z oliwek. Jeszcze raz chwilkę wyrobiłam.

Ciasto przełożyłam do formy wyłożonej papierem do pieczenia i zostawiłam osłonięte torbą foliową na kilka godzin do wyrośnięcia.

To było rano. Po powrocie z pracy nagrzałam piekarnik na maxa. Do mojego gazowego nie mam już zaufania więc nie będę operować cyframi. Z tyłu pali, z przodu nie dopieka. 
Trzeba obserwować tylko nie otwierać!
Piekłam 40 minut. Ostudziłam na kratce.


 

Pycha! Smacznego!

Dania dla urodyPiknik majowy Akcja bez nabiału

1 komentarz:

  1. Uwielbiam pieczywo z soją! Jak byłam mała to wydłubywałam soję z bochenka :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...