środa, 24 lipca 2013

Placek bardzo makowy. Bez jajek. Bez mleka.


Nie jest to placek sezonowy ale zawsze go można na talerzyku polać musem owocowym.
Kiedyś panował u nas taki zwyczaj, że Mąż w sobotę nastawiał makowy placek z automatu
Przyznam się, że nie chciało mi się teraz czekać 3 i pół godziny to "zakręciłam" szybciutko ręcznie.
Może nie jest taki puchaty, ale wynika to z pośpiechu.

Składniki:
500 g maki pszennej 500 
3/4 szklanki maku
6 łyżek cukru
1 szklanka rodzynek + żurawiny
1 szczypta soli
1 szklanka ulubionego mleka (sojowego pół na pół z wodą)
5 dag drożdży
2-3 łyżki oliwy z oliwek

Wykonanie:

Rozpuściłam drożdże i jedną łyżkę cukru w letniej wodzie.
Wymieszałam przesianą mąkę, cukier, mak, rodzynki, żurawinę, sól na sucho łyżką w misce.
Zrobiłam dziurkę, wlałam zaczyn z drożdży. 
Wymieszałam łyżką. 
Dolałam mleko.
Wymieszałam łyżką. Potem lekko wyrobiłam ręką. 
Nalałam oliwy na dno miski i chwileczkę wyrobiłam. 

Włożyłam do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia.

Odstawiłam na 40 minut do wyrośnięcia. 

Piekłam 40 minut w 200 stopniach.





Pyyycha!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...