środa, 4 grudnia 2013

Seitan zapiekany z warzywami.


Po seitanie w sosie sojowo-grzybowym, seitanie z oliwkami i suszonymi pomidorami przyszła pora na delikatną warzywną wersję tej potrawy.

Namówiła mnie do upieczenia kolejnej porcji seitanu Monika pokazując przepis na blogu To Co Ty Właściwie Jesz?

Chciałam wypróbować pieczenie zamiast gotowania. 

Seitan ma delikatniejszą strukturę, mniej "kalmarowatą" kiedy przyrządza się go luzem - nie ściśnięty ani związany.

Seitan wykonałam według przepisu TUTAJ.

Następnie włożyłam do słoiczka z bulionem warzywnym i odstawiłam do lodówki na jeden dzień.
Troszkę dosoliłam, przyprawiłam pieprzem.

Składniki:

2 nieduże cebule
1 mała marchewka
3 brukselki
kilka namoczonych grzybków
1 szklanka bulionu warzywnego
kilka ziaren pieprzu
troszkę czarnej gorczycy

Na dno miseczki nalałam odrobinę oliwy, ułożyłam kilka plastrów cebuli. Na cebulę warstwę startej marchewki, przekrojone na połówki brukselki i grzybki. Na takiej pierzynce rozłożyłam seitan. Przykryłam cebulką. Całość zalałam szklanką bulionu.


Piekłam godzinę w 200-220 stopniach.



Doskonały na obiad lub na kanapki.







Pyyycha!!!

3 komentarze:

  1. patrząc na zdjęcie myślałam że to jakaś bagietka zapiekana z warzywami ;)
    wygląda apetycznie, chętnie bym spróbowała

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...