środa, 7 sierpnia 2013

Chlebek pszenny z gorczycą i kminkiem.


Pyszny, delikatny. Upieczony raniutko. Znikł na śniadanko.

Podobny piekłam chlebek z musztardą francuską.

Składniki:

400 g mąki pszennej 500
200 g mąki pszennej pełnoziarnistej Gdańskie Młyny
1 opakowanie 7 g drożdży liofilizowanych
około 1 szklanki wody lub serwatki (troszkę ponad)
1,5 łyżeczki soli
1,5 łyżeczki gorczycy:
     1 łyżeczka gorczycy jasnej
     1/2 łyżeczki czarnej gorczycy (opcjonalnie - po prostu miałam jej dużo :)
1/2 łyżeczki kminku
oliwa z oliwek

Wykonanie:

Mąkę, sól, drożdże, gorczycę i kminek wymieszałam łyżką w misce na sucho.
Dolałam płyn. Wymieszałam dokładnie łyżką. W rękach rozciągnęłam ciasto, złożyłam na pół.
Na dno miski nalałam oliwy z oliwek. Utaplałam ciasto. W rękach ze dwa razy rozciągnęłam i złożyłam na pół. Zostawiłam na godzinę do wyrośnięcia.
W tym czasie nagrzałam żeliwny garnek w piekarniku w 220 stopniach.
Piekłam 20 minut pod przykryciem i 15 bez pokrywki.



Pycha!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...