czwartek, 29 sierpnia 2013

Chleb orzechowy.


Chlebek jest przepyszny, ma cudowny, głęboki, orzechowy aromat.

Długo czekał na swoją prezentację!
Upiekłam go przed urlopem i spokojnie na wyjeździe miałam opisać.
Nie przyszło mi do głowy, że jak to w górach... nie będzie internetu...
Plus jest taki, że... niesamowicie odpoczęłam... :)))

Gosiu, Pawełku, Piotrze!  Gorące Pozdrowienia!

Składniki:

500 g mąki pszennej 550 ( lub każdej innej 650, 720 itp.)
około 1 szklanki wody lub ulubionego mleka
2 garstki pestek słonecznika
2 czubate łyżki orzechów - mix laskowych i włoskich zmielonych w młynku do kawy 
5 dag drożdży
1,5 łyżeczki soli
1 łyżeczka cukru

oliwa z oliwek lub olej z orzechów włoskich

Wykonanie:

Drożdże z cukrem rozpuściłam w odrobinie wody.

Do przesianej mąki dodałam sól, słonecznik i zmielone orzechy. Wymieszałam na sucho łyżką. 
Zrobiłam dołek i dodałam rozpuszczone drożdże. Odstawiłam na kilka minut. 
Kiedy zaczęły bąbelkować wymieszałam i dodałam pozostałe składniki. Mieszałam łyżką dodając tyle w moim przypadku mleka sojowego zmieszanego pół na pół z wodą, aż wszystko się połączyło. 
Króciutko wyrobiłam dłonią. 
Na dno miski nalałam oliwy z oliwek. 
Utaplałam ciasto, rozciągnęłam, złożyłam na pół - tak kilka razy i odstawiłam. 

 Można teraz grzecznie włożyć ciasto do keksówki, odstawić do wyrośnięcia.
Ja chlebek upiekłam w żeliwnym garnku.

Po pół godzinie włączyłam piekarnik na 240 stopni. Wyrzuciłam ciasto na blat posmarowany oliwą z oliwek. Złożyłam na pół. Dalej nagrzewałam piekarnik około 40 minut.

 Piekłam przez 30 minut pod przykryciem, dopiekając do złotej skórki bez pokrywki w około 220.


Tu kroiliśmy jeszcze gorący :)))









Pyyycha!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...