poniedziałek, 22 grudnia 2014

Majonez bez jaj - exclusive :)



Kiedy popatrzyłam na moje zeszłoroczne przepisy lekko się zdumiałam ile wtedy dodawałam oleju do majonezów. Nie będę poprawiać tych przepisów. Tak robiłam, a potrawy z nimi były smaczne. Zdecydowanie inne mam teraz wyobrażenie o jedzeniu więc i przepisy trochę chudsze a wydaje mi się, że smaczniejsze :)

Przepis na ten majonez najbardziej polecam na święta ze wszystkich pozostałych moich majonezów.

Zdjęcie niestety jest jakie jest ale robiłam go biegiem przed wyjściem dzieci do szkoły (na jednej nodze) do sałatki jarzynowej na szkolną Wigilię.

Składniki:

kostka tofu jedwabistego - silken tofu
sok z 1 cytryny
czubata łyżeczka musztardy sarepskiej
kilka łyżek oleju (około 1/2 szklanki)
duży ząbek czosnku (nawet dwa :) przeciśnięty przez praskę
sól, pieprz

Wykonanie:

Blendujemy kilka minut... Wszystko połączy się bardzo szybko.
Dobrze jest schłodzić w lodówce ale jak się nie uda to i tak będzie miał majonez dobrą konsystencję.

Smacznego!

Lekkie Święta

1 komentarz:

  1. Serdecznie zachęcamy do dodania przepisu do akcji „Potrawy świąteczne” na zBLOGowanych. Gromadzimy tam wszystkie najciekawsze świąteczne potrawy.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...