środa, 26 czerwca 2013

Chleb orkiszowy na zakwasie orkiszowym.

Zakwasu nie zrobiłam sama. Dostałam od Pani Zosi.
Bardzo mocny, pięknie na nim chlebek wyrósł. 
Fajnie spotkać kogoś, z kim znajdując wspólny temat można gadać godzinami. 

Zachęcam wszystkich chętnych, którzy chcą zacząć piec a nie mają jeszcze pewności siebie do skorzystania z Zakwasowej mapy Polski! Super sprawa!

Składniki:

500 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej Gdańskie Młyny
1 łyżeczka soli
2 łyżki pestek słonecznika
1 łyżka pestek dyni
1 szklanka wody
1/2 szklanki aktywnego zakwasu orkiszowego

1 liść chrzanowy (opcjonalnie)

Wykonanie:

Wymieszałam składniki łyżką. Wyłożyłam ciasto do foremki wyłożonej liściem chrzanu (lub papierem do pieczenia).
Odstawiłam na noc do wyrośnięcia.




Wstawiłam do nagrzanego do 220 stopni piekarnika i piekłam 40 minut.
Wystudziłam na kratce.





Liść nadaje niesamowity aromat!

Pyyycha!!!

Weganimy ZDROWO!Organizator: kikimora

2 komentarze:

  1. Znakomicie chlebek się prezentuje.
    Czy można użyć zakwasu pszennego?
    Nie mam orkiszowego.
    Ten liść fantastycznie udekorował chleb,
    muszę zdobyć gdzieś liście chrzanowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam już na liściu chleb żytni i chlebek orkiszowy. Wzorek było widać na obydwu idealnie bo te chleby są zwarte. Nie próbowałam jeszcze jak będzie widać zarys liścia na chlebku pszenym. Do mąki orkiszowej dodawałam już i zakwasu pszennego, i żytniego ale robiłam te chleby mieszając mąkę z pszenną lub żytnią. Jak do tej pory raczej mąki orkiszowej dodawałam, nie piekłam na niej samej... Ale uważam, że chlebek orkiszowy urośnie na każdym zakwasie. Można dzień-dwa wcześniej zakwas żytni lub pszenny dokarmić mąką orkiszową i potem upiec na nim chlebek orkiszowy. Równie ładnie wyjdzie wzorek na chlebie z tych trzech mąk - mieszanym. Powodzenia!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...