sobota, 1 czerwca 2013

Naleśniki ze szpinakiem i marchewką.


Szpinaczek w tym roku obrodził jak nigdy! Posiany na jesieni miał czas dorosnąć.
Zapiekanka ze szpinakiem, suróweczka ze szpinakiem, to tym razem krokieciki.

Składniki:

ciasto:
1 szklanka mąki pszennej 500 lub 750 użyłam z Młyna Wilkanowo
2 łyżki mąki kukurydzianej (opcjonalnie)
woda
oliwa
sól

farsz:
świeży szpinak
marchew
czosnek
olej
sól, pieprz

Wykonanie:

Najbardziej lubię naleśniki wymieszane blenderem. Wody dodaję tyle, żeby ciasto było wręcz za rzadkie.
Do ciasta dodaję 2 łyżki oleju lub oliwy z oliwek. Smażę je na bardzo gorącej patelni nasmarowanej delikatnie olejem tylko przed smażeniem pierwszego naleśnika. Potem nie dolewam tłuszczu.

Pokrojoną w grube plastry marchew lekko posoliłam i wrzuciłam do rozgrzanego garnka z odrobiną oleju. Mieszałam, uważając, żeby się nie przypaliła. Po kilku minutach przykryłam uchylając pokrywkę.
Na gorącą patelnię wrzuciłam dwa ząbki czosnku wyciśnięte w wyciskarce. Do tego dodałam szpinak i smażyłam może ze 3 minuty. Przyprawiłam.



Układałam, zawijałam. Można zapiec i posypać serem. My zjedliśmy z sosem czosnkowym.





Pyyycha!!!


1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...