poniedziałek, 9 listopada 2015

Imbir marynowany. Do idealnego sushi :)


Z serii: poszukiwanie idealnego smaku :)
Idealne sushi wymaga idealnej kompozycji składników. Nie da się tego osiągnąć bez dodatków i przypraw.

Składniki:

3 łyżki octu jabłkowego 6%
1 łyżka octu spirytusowego 10%
1 1/2 łyżeczki ksylitolu
1/4 łyżeczki soli
2 centymetrowy kawałek imbiru

Imbir delikatnie oskrobałam. Obieraczką do warzyw pokroiłam na długie, cienkie plasterki. W malutkim słoiczku zmieszałam wszystkie składniki zalewy dokładnie rozpuszczając ksylitol i sól. Dodałam imbir. Odstawiłam. Kilka razy co jakiś czas wstrząsnęłam. Użyłam już po kilku godzinach.

W zależności od potrzeby, jeśli chcę uzyskać delikatny smak dodaję pokrojony na cieniutkie niteczki. Jeśli smak sushi ma być mocny dodaję całe plasterki.
Wtedy brzeg nori smaruję cienkim paskiem chrzanu extra wileńskiego i na warzywkach układam rządek całych plasterków marynowanego imbiru.
Nie szkodzi dodanie jeszcze surowego imbiru i papryczki pepperoncini :)
Jakoś nigdy nie przedobrzyłam z ostrością :)




Kuchnia wegetariańska i wegańska

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...