środa, 25 listopada 2015

Ciasto czekoladowe. Brownie?



Dziecku nie odmówisz...
Zmęczone, przepracowane, przeuczone dziecko powie ci: mamo zjadłbym...
Mówisz i masz! :)

Ciasto z założenia miało być cienkie, mocno czekoladowe, z polewą... typowe brownie :)

Składniki:

1 szklanka mąki pszennej 650
1 tabliczka gorzkiej czekolady pokrojona w drobną kostkę (widoczną - nie starta)
2 łyżki kakao
duża szczypta soli
2 łyżki brązowego cukru
1 cm papryczki chilli przeciśniętej przez praskę lub 1/2 łyżeczki papryki ostrej w proszku
1 plasterek imbiru przeciśnięty przez praskę
1 kopiasta łyżka oleju kokosowego
3/4 szklanki niesłodzonego mleka sojowego
1 łyżka naturalnej esencji waniliowej

Polewa:

1 łyżka oleju kokosowego
1/5 łyżki brązowego cukru
2 płaskie łyżki kakao (może być mniej)
1/2 szklanki niesłodzonego mleka sojowego
2 łyżki octu

Wykonanie:

Do mąki dodałam pokrojoną czekoladę, sól, cukier, kakao, papryczkę, imbir. Wymieszałam na sucho łyżką. Dodałam olej kokosowy. Dokładnie połączyłam się z resztą składników.
Wlałam mleko i esencję. Wymieszałam. Wyłożyłam do foremki o średnicy 21 cm.
Piekłam pół godziny w 180-200 stopniach.

Mazidło:
W garnuszku rozpuściłam olej kokosowy, dodałam mleko wymieszane z kakao, cukier. Chwilę pogotowałam, dodałam ocet, wymieszałam, zestawiłam.
Wyłożyłam lekko przestudzone na jeszcze ciepłe ciasto.

Najsmaczniejsze po wystudzeniu.



Pyyycha!

Kuchnia wegetariańska i wegańskaJesienne słodkości!

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...