niedziela, 30 października 2016

Babeczki z ziołem :) Babeczki na kaszel :)


Jejki, tak dawno nic nie pisałam, niemalże zapomniałam jak to się robi :)
Niektórzy wiedzą, że od jakiegoś czasu realizujemy w aptece nowy pomysł. W związku z tym, zioło mamy wszędzie 24h na dobę. Uczymy się, przypominamy sobie niby rzeczy oczywiste ale tak jest jak studia skończyło się prawie ćwierć wieku temu :)
Niby to zawsze było koło mnie ale pomysł przyszedł niedawno.
Jaki? Zainteresowani zobaczą na miejscu :)

Na temat.
Osaczona przez zioła, studiując dzisiaj podręcznik fitoterapii zatęskniłam do smaku starego syropu tymiankowego - ale w kuchni.
Kto powiedział, że na przeziębienie czy kaszel trzeba brać tabletki czy syropy?
Przecież tak też można :) Też się wchłania :)

Babeczki na kaszel :)

Składniki:

1 i 1/2 szklanki mąki
3 łyżki brązowego cukru
1/2 łyżeczki sody
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli

2 łyżki ziela tymianku
1 łyżka owocu anyżu
1 łyżka ziela macierzanki

1 banan
3 łyżki oleju
3 łyżki octu
woda do 250 ml

Wykonanie:

Zioła dokładnie utarłam w moździerzu.


Zmieszałam z pozostałymi sypkimi składnikami.
Banana i składniki płynne zblendowałam na puszystą jednorodną masę. Zmieszałam,. Masę przełożyłam do foremek. Piekłam 15 minut na 5-6 w moim bezdusznym piekarniku - to pewnie jakieś 180 stopni - do suchego patyczka.


Niestety z lenistwa zdjęcia robię sypiącym się smartfonem. Koloru nie oddaje zupełnie.
Babeczki są bardziej zielone niż złote. Chyba te poniżej są "prawdziwsze" :)
Cel chyba osiągnęłam. Kusi mnie następnym razem zamiast wody dodać jeszcze mocnego naparu z tymianku. To dopiero będzie hardcore! 


1 komentarz:

  1. We een oplossing voor de behandeling van verschillende gezondheidsproblemen, met een medicijn dat is verstrekt en graan kan de ziekte volledig te genezen.

    Obat Epilepsi

    Obat Jantung Bocor Anak

    Obat Lipoma

    Obat Gerd

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...