niedziela, 2 czerwca 2013

Bagietka i bułeczki: sezam, pestki dyni - bez wyrabiania.


Do szkoły - wygodniejsze bułki. W domu - na wykorzystanie bagietki znajdą się sposoby!
Z tej proporcji wystarczy pieczywa na bułeczki do szkoły i dobre śniadanie w domu.

Składniki:

500 g mąki pszennej 750 użyłam z Młyna Wilkanowo
1 szklanka serwatki lub wody
4 dag drożdży
1/4 szklanki wody
2 łyżki sezamu i jeszcze troszkę
2 garście pestek dyni + do posypania
1 łyżeczka soli
1 łyżka cukru
oliwa z oliwek ~ 2łyżki

Wykonanie:

Do mąki (+sól) dodałam szklankę serwatki, zamieszałam i odstawiłam. 
W wodzie z cukrem rozpuściłam drożdże i odstawiłam na 10 minut.

Do miski z mąką wsypałam sezam, dynię, wlałam drożdże. Wymieszałam dobrze łyżką. Na dno miski nalałam oliwy z oliwek i obtoczyłam w niej ciasto. Trzymając w rękach rozciągnęłam, złożyłam na pół, tak kilka razy. Odstawiłam do wyrośnięcia.

Mokrymi rękami urywałam po kawałku ciasta i formowałam bułeczki. 
Bagietkę ułożyłam też mocząc ręce w wodzie. 

Posypałam ziarenkami i odstawiłam do wyrośnięcia.









Piekłam 30 minut najpierw w 220, potem w 200 stopniach. Do złotej skórki.



Pyyycha!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...